دانلود مقاله درمورد ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار

دانلود مقاله درمورد ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار

0 1.6k
دانلود مقاله درمورد ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار

با دانلود مقاله در مورد ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

چكیده

هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین شخصیت برند و ارزش ویژة برند مبتنی بر مصرف‌كننده در تیم‌های پرطرفدار منتخب لیگ برتر فوتبال كشور بود. بدین منظور 405 نفر از تماشاگران تیم‌های پرطرفدار منتخب لیگ برتر فوتبال به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند (مصرف‌كننده مستقیم: 190 نفر، غیرمستقیم: 215 نفر). به منظور جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه شخصیت برند شفایی و همكاران (1392) و نیز پرسشنامه ارزش ویژه برند مبتنی بر مدل آكر استفاده شد كه پس از تأیید روایی و پایایی، مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تحلیل داده‍‌ پژوهش، علاوه بر آمار توصیفی، از ضریب همبستگی كندال، آزمون فریدمن و رگرسیون چندگانه استفاده شد.

یافته‌های پژوهش نشان داد كه بین تمام ابعاد شخصیت برند و ارزش ویژه برند، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (0.05>p). همچنین، ابعاد مهیج، متمایز و كمال به ترتیب با ضریب تعیین 335/0، / 269/0 و 179/0 به عنوان عوامل پیشبین ارزش ویژه برند شناسایی شدند.

واژگان كلیدی: برند، فوتبال، مصرف كننده.


 

مقدمه

اهمیت نقش دارایی‌های نامشهود در اثربخشی فعالیت‌های سازمان و همچنین خلق و بقای عملكرد مالی كسب وكارها در سطح سازمان‌ها، شركت‌ها و صنایع مختلف بر همگان آشكار است. دارایی‌های نامشهود، دارایی‌های با عمر طولانی و غیرقابل لمس هستند كه توسط یك شركت یا سازمان، توسعه و گسترش می‌یابند و جزء دارایی‌های شركت تلقی می‌شوند (كریستادولیس، دی چرناتوری، فارر، آبیمبلا، 2010، ص 804). برند و ارزش ویژه برند از مهم ترین دارایی‌های نامشهودی هستند كه به تازگی موردتوجه قرارگرفته اند. جان میلر و دیوید مور مفهوم برند را این گونه بیان می‌كنند: «نام یا نمادی كه سازمان آن را باهدف ارزش آفرینی برای ذینفعان خود مورداستفاده قرار می‌دهد» (همان). آكر برند را سمبلی می‌داند كه با تعداد زیادی دارایی و تعهد ذهنی پیوند خورده است و برای شناسایی و تمایز محصولات ارائه می‌شود (آكر، 1991، ص 247).

 ارزش ویژه برند، یك دارایی كلیدی در بازاریابی است (آمبلر، 2003، ص 39)؛ كه می‌تواند موجب ایجاد یك رابطه خوب و منحصربه فرد شود و متمایزكننده رابطه شركت و سهامدارانش است (كاپرون و‌هالند، 1999، ص 44). این رابطه باعث ایجاد رفتار خرید طولانی مدت می‌شود. درك و فهم ابعاد ارزش ویژه برند و پس از آن سرمایه گذاری در زمینة رشد این دارایی غیرملموس، باعث افزایش مزیت‌های رقابتی و همچنین توانمندی و ارزش برند خواهد شد. رشد ارزش ویژه برند یكی از اهداف اصلی و كلیدی شركت‌ها می‌باشد كه از طریق تقویت احساسات و تداعی كننده‌های مثبت و خوشایند در میان مصرف‌كنندگان هدف، قابل دستیابی و حصول می‌باشد (فالكنبرگ، 1996، ص 9). در متون بازاریابی معمولاً عملیاتی كردن ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف‌كننده به دو روش صورت می‌گیرد: آنهایی كه ادراك مصرف‌كننده را بررسی می‌كنند (نظیر آگاهی از برند، تداعی برند و كیفیت ادراك شده) و آنهایی كه به بررسی رفتار مصرف‌كننده (مانند وفاداری به برند و تمایل به پرداخت قیمت بالاتر و ...) می‌پردازند. آكر از معدود نویسندگانی است كه دو جنبه ادراكی و رفتاری را تركیب كرده است. مزیت تركیب این دو بعد در معیار اندازه گیری ارزش ویژه برند این است كه به قدری خوب تعریف شده اند كه شاخص‌ها به تنهایی تعیین كنندگان ضعیفی از رفتار بازار هستند.

بدین معنی كه این شاخص‌ها در كنار یكدیگر كاربرد وسیعی در اندازه گیری دارند (میرز، 2003، ص 42).

عوامل متعددی می‌توانند در انتخاب یك برند از میان برندهای گوناگون و میزان ارزش ادراكی مصرف‌كنندگان از برند تأثیرگذار باشند كه یكی از آنها توصیف ایده ال‌های شخصیتی افراد توسط برند می‌باشد. این امر سبب تعریف مفهوم جدیدی تحت عنوان "شخصیت برند" گشته است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر