دانلود تحقیق درمورد آلودگى نفتى

دانلود تحقیق درمورد آلودگى نفتى

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آلودگى نفتى

با دانلود تحقیق در مورد آلودگى نفتى در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلودگى نفتى را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلودگى نفتى ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلودگى نفتى

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:1 صفحه

قسمتی از فایل:آن كه جامد نيست به راحتى در آب و در خشكى منتشر مى شود. آلودگى هاى نفتى تنها به كشتى ها مربوط نمى شود، هرچند اين آلودگى به نوبه خود از عمده ترين دلايل آلودگى آب ها به شمار مى رود.
بهره بردارى از منابع زير زمينى نظير معادن و ميدان هاى نفتى دقت و مهارت فوق العاده اى مى خواهد.چنانچه اين بهره بردارى ها بدون برنامه و نظارت و حضور كارشناسان باشد صدمات جبران ناپذيرى به محيط زيست وارد مى كند. به عنوان مثال ايجاد نفت به دليل آنكه ميليون ها سال طول كشيده و اكثراً در مناطقى است كه كمتر تحت نفوذ انسان بوده به مراتب سخت تر از ايجاد نيروگاه جديد است.
كمترين حضور انسان بيشترين آلودگى وتغيير را به دنبال دارد. قرار دادن سكوهاى نفتى و وسايل حفارى در مناطق دور افتاده نيز باعث تخريب محيط زيست و همچنين تغيير بافت زيستى منطقه مى شود.
آلودگى هاى خاك را مى توان به
۳ دسته عمده تقسيم بندى كرد: ۱- ريختن زباله ۲- دفع نادرست زباله ها ۳- آلودگى هاى شيميايى.
از اين ميان آلودگى هاى شيميايى صدمات زيان بارترى به دنبال دارد. آلودگى هاى شيميايى نظير نفت و يا كودهاى شيميايى در خاك نفوذ كرده و طراوت و شادابى خاك را از بين مى برند. در نتيجه گل ها و گياهان نمى توانند رشد كرده و اقدام به جذب دى اكسيد كربن و توليد اكسيژن كنند. از سوى ديگر در خاك هزاران موجود زنده وجود دارد كه به زنده بودن خاك كمك مى كنند. استفاده از آفت كش هاى شيميايى كه عمدتاً به صورت اسپرى است باعث انتشار سريع اين سموم در فضاى اطراف مى شود.
دفع نادرست و غير اصولى زباله نيز باعث تخريب خاك مى شود. استفاده از مواد تجديد پذير كه پس از استفاده، مجدداً به چرخه توليد باز مى گردند كه بهترين راه براى كاهش زباله ها است. هيچ كس به اندازه انسان درايجاد آلودگى در زمين و انتشار آن به ساير مناطق تأثير نداشته است.
طبق تحقيقاتى كه در سال
۲۰۰۲ از سوى آكادمى علوم آمريكا انجام شد مشخص شد كه سالانه بطور متوسط ۱/۳ ميليون تن نفت وارد آب هاى جهان مى شود. اين در حالى است كه در سال ۱۹۸۰ ۲/۳،ميليون ليتر نفت وارد اقيانوس ها شده بود كه نيمى از آن از لوله هاى انتقال نفت ناشى مى شد. بزرگترين و زيانبارترين آلودگى هاى نفتى به هنگام وقوع جنگ است. به عنوان مثال در سال ۱۹۹۱ و در حمله به كويت به دليل حمله عراق به نفتكش ها و سكوهاى اكتشاف نفت چيزى در حدود ۹۱۰ ميليون ليتر نفت وارد آب هاى نيلگون خليج فارس شده بود. آلودگى هاى نفتى هنگامى كه به نزديكى ساحل مى رسند صدمات بيشترى دارند. در نزديكى ساحل و به دليل حضور انسان در اين مناطق ميزان آلودگى ها و خطرات آن به مراتب بيشتر است.
در بسيارى از مناطق سكو هاى حفارى در درياها مستقر است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر