دانلود تحقیق درمورد سرقت مسلحانه

دانلود تحقیق درمورد سرقت مسلحانه

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد سرقت مسلحانه

با دانلود تحقیق در مورد سرقت مسلحانه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سرقت مسلحانه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سرقت مسلحانه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سرقت مسلحانه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:    رئيس پليس كشور خبر داد كه آمار سرقت مسلحانه نسبت به سال گذشته هفت درصد افزايش يافته است. تنها در شهرستان بم طي شش ماه گذشته متلاشي شدن ۱۸ باند سرقت مسلحانه و دستگيري ۴۲ سارق مسلح گزارش شده است.
    اما يكي از مقامات انتظامي عامل اصلي يك سرقت مسلحانه در حوزه استحفاظي خود را سهل انگاري صاحب طلا فروشي در نصب حفاظ ايمني بر روي ويترين فروشگاه، عنوان كرد. اين مقام انتظامي هيچ اشاره اي به نحوه تهيه اسلحه توسط سارقان مسلح نكرد.
    افزايش جرايم با استفاده از سلاح گرم تنها اختصاص به سرقت ندارد. اما شايد بتوان افزايش چهاردرصدي قتل در شش ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نيز مرتبط با افزايش سلاح در جامعه دانست.
    افزايش سلاح در جامعه به حدي گسترش يافته كه تنها در يك روز شاهد وقوع دو فقره سرقت مسلحانه در سطح شهر تهران هستيم.
    رضوان فر، نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي مي گويد: «آنچه كه سبب جسارت در ارتكاب فعل مجرمانه مي شود، گذشته از انگيزه هاي شخصي، وسيله ارتكاب جرم است كه قدرت مضاعفي به مجرمان مي دهد. از سوي ديگر اين وسيله سبب رعب و وحشت قرباني نيز خواهد بود و در هر حال او را وادار به تسليم در برابر مهاجم مي نمايد.نكته قابل توجه اين است كه هر چه قدرت تهاجمي سلاح بيشتر باشد، هم زمان با افزايش قدرت مجرم، قرباني نيز رفتار منفعلانه تري خواهد داشت
    شايد توجه قانونگذار به همين نكته است كه سبب شده در ماده
۱۸۳ تصريح كند صرف كشيدن اسلحه به قصد ترساندن مردم محاربه محسوب شده و حكم چنين فردي اعدام است.
    يك حقوقدان در اين خصوص مي گويد: براساس ماده
۴۷ قانون مجازات اسلامي ، اگر فردي براي سرقت عادي اقدام نمايد و به همراه خود سلاح داشته باشد هر چند از سلاح براي سرقت خود استفاده نكند، در صورت بازداشت به دو مجازات سرقت و حمل سلاح محكوم خواهد شد.
    اين حقوقدان مي افزايد: قانونگذار در مورد سرقت عادي و سرقت مسلحانه دو نوع مجازات متفاوت در نظر گرفته است. هر چند نتيجه آنها يكسان و ربوده شدن مال غير است.
    ماده
۶۵۲ قانون مجازات اسلامي صراحت دارد: هرگاه سارق مسلح باشد به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا ۷۴ ضربه محكوم مي شود و اگر جرحي نيز واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداكثر مجازات مذكور در اين ماده محكوم مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر