دانلود تحقیق درمورد زن و نظام خانواده از ديدگاه اسلام

دانلود تحقیق درمورد زن و نظام خانواده از ديدگاه اسلام

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد زن و نظام خانواده از ديدگاه اسلام

با دانلود تحقیق در مورد زن و نظام خانواده از ديدگاه اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زن و نظام خانواده از ديدگاه اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زن و نظام خانواده از ديدگاه اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زن و نظام خانواده از ديدگاه اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

 زنا ن  و نظام خانواده :

هرچند زن در طول تاريخ به شكل هاي متفاوت و متناسب با  موقعيتهاي فرهنگي اجتماعي گوناگون با  جاهليتي پايدار روبرو بوده است ، اما انديشه شي انگارانه زن مبين اوج جاهليت فرهنگي حجاز است . در اين منطقه سرنوشت زن مقهور اراده مرد بود . مرد مي توانست آنچه مي خواست با  زن انجام دهد و از حق فروش ، قتل ، ضرب  و شتم زن برخوردار بود . زن در بسياري از موارد ، د رپذيرش يا عدم پذيرش شريك زندگي اختيار نداشت . عرب بر نجابت ، شرافت ، نسب و كفر و هم‌طراز بودن  عنايت داشت ، اما به خاطراصالت بخشيدن به نژاد و خون ، افق اين عنايت از قبيله فراتر نمي رفت .

تعداد زوجات بي قيدوشرط بود تا آن جا كه يك مرد مي توانست ده زني آزاد اختيار كند . اين امر امنيت حقوقي و خانوادگي زن  را سلب كرده بود . رواج انواع زناشوئي مانند ازدوتاج صداق ، متعه ، اماء ، مرا دله ، مشاركت خواهران ، استبصاع ، تعويضي اجباري  نظام خانواده را متزلزل و شأن زن را  تا حد جانواران پائين آورده بود . هرچند ازدواج ، را  محارم مانند مادر ، خواهر ممنوع بود ، ولي ازدواج با همسر پدر، ازدواج موقت منع قانوني نداشت .

چنانكه قرآن مي گويد : بسياري دختر را ننگ مي شمردند و حتي برخي دختران را زنده به گور مي كردند . و اگر پدري دخترش را زنده مي گذاشت ، مرگ زودرس او را سعادتي براي خود مي شمرد . غمناك تر از زناشويي . مسأله طلاق و متاركه بود كه با سنت هاي ستمگرانه ، دور از انصاف و منافي با اخلاق و انسانيت همراه بود . نه مقدماني داشت ونه شرط و پيامد قانوني ، مرد مي توانست حتي بي هيچ بهانه اي ، به آساني پيوند زناشويي را بگسلد، نه شاهدي لازم بود و نه نفقه و هزينه اي . 


7,000 تومان