دانلود مقاله نقش زنان در پيروزى انقلاب اسلامى

دانلود مقاله نقش زنان در پيروزى انقلاب اسلامى

0 2.2k
دانلود مقاله نقش زنان در پيروزى انقلاب اسلامى

با دانلود مقاله در مورد نقش زنان در پيروزى انقلاب اسلامى در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش زنان در پيروزى انقلاب اسلامى را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش زنان در پيروزى انقلاب اسلامى ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نقش زنان در پيروزى انقلاب اسلامى

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

       مقدمه‏

تلاش رژيم پهلوى در بسيج اجتماعى زنان نه تنها آنان را به پشتيبانان شاه تبديل نكرد، بلكه برعكس، آگاهى كه زنان ازرهگذر برنامه نوسازى غربى كشور به‏دست آوردند، عليه نظام شاهنشاهى به كار گرفتند، و على‏رغم اينكه حجاب همواره درتبليغات رسانه‏اى و مطبوعاتى، با تحقير و انكار روبه‏رو بود و به معناى محروميت از مزاياى اجتماعى تلقى مى‏شد، زنان چادرى‏چون طوفان و سيل به راه افتادند و پايه‏هاى لرزان رژيم را لرزان‏تر كردند. زنان مسلمان با اتخاذ و اجراى روشهاى زيرين، اثبات‏نمودند كه حجاب مانعى براى پيشرفت و تحول اجتماعى نيست و آنان قادرند حتى نظام سياسى را با خطر سقوط مواجه كنند.

      راهپيمايى‏ها و تظاهرات‏

مشاركت در راهپيمايى بزرگ‏ترين جلوه حضور زن ايرانى مسلمان در مخالفت با رژيم پهلوى بود. زنان در همه شهرها وحتى روستاها، در راهپيمايى‏ها ديده مى‏شدند و البته، در شهرهاى مذهبى‏تر و مناطق شهرى، حضور فعال‏ترى را به نمايش‏گذاشتند.
زنان به صورت گسترده در تظاهرات خيابانى سال‏هاى 1355 تا 1357 مشاركت داشتند. اين در حالى بود كه اغلب پيش از اين،جز به ضرورت از خانه بيرون نمى‏آمدند و البته در تظاهرات، همان خواسته‏هايى را مطرح مى‏كردند كه مردان مطرح مى‏نمودند.زنان، علاوه بر شيوه‏هاى رايج كسب خبر و اطلاع‏رسانى، از طريق مجالس مذهبى خانگى از زمان تظاهرات آگاه مى‏شدند و زمانى كه‏در تظاهرات شركت مى‏كردند، تعدادى از آنان نيز به شهادت رسيدند. فعاليت زنان در تظاهرات، شكل‏هاى متنوعى داشت. برخى‏تراكت توزيع مى‏كردند، بعضى تا آنجا پيش مى‏رفتند كه در سنگرسازى در برابر پليس، شركت مى‏جستند و حتى برخى به ويژه درواپسين روزهاى حيات رژيم پهلوى، اسلحه به دست مى‏گرفتند و به مبارزه با رژيم مى‏پرداختند. نيكى كدى به جنبه ديگرى ازفعاليت زنان در تظاهرات مى‏پردازد و مى‏نويسد.

4,000 تومان